Snel gratis advies:
+31852010818

MENU
4269 reviews

Ruilen & Retourneren

Gemakkelijk en gratis ruilen en retourneren

Retourneer een artikel uit Nederland

Om uw retour aan te melden heeft u uw ordernummer en
e-mailadres nodig waarmee u uw bestelling heeft geplaatst.
                    
Om uw retour aan te melden heeft u uw ordernummer en e-mailadres nodig waarmee u uw bestelling heeft geplaatst.
(Het ordernummer kunt u vinden op de picklijst/pakbon of in de orderbevestigingsmail.) Start een retour

Hoe retourneer ik uit Nederland?

Stap 1)
Check of het product voldoet aan alle voorwaarden.
Ja? Ga dan verder met stap 2.
Stap 2)
Stap 3)
Stop de bijgeleverde pakbon, indien aanwezig terug in de doos of envelop. Niet aanwezig? Dan kunt u een briefje met daarop uw naam en ordernummer in het pakket doen.
Stap 4)
Geef tot slot het pakket af bij een DHL punt bij u in de buurt.
(Dit ligt eraan voor welke retouroptie u heeft gekozen.)
Zodra uw retourzending verwerkt is, zal onze financiele afdeling direct het aankoopbedrag van het geretourneerde product terugstorten of uw factuur annuleren (*).

Retourneer een artikel uit Belgie

Om uw retour aan te melden heeft u uw ordernummer en
e-mailadres nodig waarmee u uw bestelling heeft geplaatst.
                    
Om uw retour aan te melden heeft u uw ordernummer en e-mailadres nodig waarmee u uw bestelling heeft geplaatst.
(Het ordernummer kunt u vinden op de picklijst/pakbon of in de orderbevestigingsmail.) Start een retour

Hoe retourneer ik uit Belgie?

Stap 1)
Check of het product voldoet aan alle voorwaarden.
Ja? Ga dan verder met stap 2.
Stap 2)
Stap 3)
Stop de bijgeleverde pakbon, indien aanwezig terug in de doos of envelop. Niet aanwezig? Dan kunt u een briefje met daarop uw naam en ordernummer in het pakket doen.
Stap 4)
Geef tot slot het pakket af bij een bpost punt bij u in de buurt.
(Dit ligt eraan voor welke retouroptie u heeft gekozen.)
Zodra uw retourzending verwerkt is, zal onze financiele afdeling direct het aankoopbedrag van het geretourneerde product terugstorten of uw factuur annuleren (*).

Retourvoorwaarden

Het te ruilen of te retourneren product moet altijd voldoen aan de onderstaande voorwaarden:
- Het product mag niet vies zijn
- Het product mag niet beschadigd zijn
- Het product mag niet uitvoerig gedragen zijn
- Het artikel dient binnen 14 dagen te worden teruggestuurd
- Het artikel dient in een zo oorspronkelijk mogelijke staat te worden teruggestuurd
Als het product niet voldoet aan de retourvoorwaarden zijn wij gerechtigd om een waardevermindering in rekening te brengen.

Veelgestelde vragen over ruilen & retourneren

Hoe retourneer ik?
Retourneren vanuit Nederland of België kan heel gemakkelijk door bovenaan op deze pagina op “Start een retour” te klikken. U kunt ook gebruikmaken van het Europees modelformulier voor herroeping om aan ons kenbaar te maken dat u van de aankoop afziet. Gebruik van dit formulier is echter niet verplicht.
Hoe werkt gratis retourneren bij Podobrace?
Wanneer u een retour start krijgt u van ons een QR-code toegestuurd per e-mail. Deze QR-code kunt u laten zien bij een DHL punt bij u in de buurt. Uw retourpakket wordt dan gelijk verstuurd zonder dat u hoeft te betalen.
Wat zijn de gevolgen van een herroeping?
Online veiligheid staat bij Podobrace voorop, uw restitutie verloopt hoofdzakelijk via Multisafepay (vanwege de veiligheid). Dit kan een aantal werkdagen duren (max 10 dagen) en hier hebben we jammer genoeg geen invloed op. Het bedrag wordt teruggestort op de rekening waarvan u het heeft betaald (Kan ook Visa, Mastercard of PayPal zijn).

Als u de overeenkomst herroept, ontvang u alle betalingen die u heeft gedaan terug, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten door de keuze van een andere levering dan de door ons aangeboden standaard levering) zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen terug na ontvangst van de herroepingsmededeling. Wij mogen echter wel wachten met terugbetaling totdat we de producten hebben ontvangen, of tot het moment dat u aangetoond heeft deze te hebben opgestuurd.

Indien u slechts een deel van uw bestelling retour stuurt dan worden de kosten van levering niet teruggestort. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u in de oorspronkelijk transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd. Er worden geen kosten hiervoor in rekening gebracht.

Wij mogen wachten met een terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of een bewijs hebben dat u de goederen heeft teruggezonden.

U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. Bij Podobrace staat de klant altijd voorop, en daarom kunt u bij ons altijd gratis retourneren.

U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.
Wat is jullie retouradres?
Het retouradres van Podobrace is Julianaweg 206A, Dock 3, 1131DL, Volendam.
Hoe ruil ik een product?
Bij Podobrace is ruilen voor een andere maat of product heel simpel. U bezoekt onze website: podobrace.nl of podobrace.be, en u plaatst uw bestelling van de andere maat of product gewoon opnieuw en uw bestelling wordt gelijk verwerkt en verzonden. Uw eerdere bestelling retourneert u vervolgens.
Wat is het retourtermijn?
U dient binnen 14 dagen nadat u het product heeft ontvangen kenbaar te maken dat u uw bestelling of gedeelte van uw bestelling wilt herroepen.
Ik heb betaald met Riverty-Afterpay en wil retourneren
Als u bij het bestellen heeft gekozen voor Riverty-Afterpay en u heeft bij het retourneren de bestelling nog niet betaald, dan zal deze bestelling gelijk worden geannuleerd. Heeft u de bestelling wel betaald, dan zal het volledige bedrag direct op het door u opgegeven rekeningnummer worden teruggestort door Riverty-Afterpay.
Hoeveel garantie heb ik op producten?
Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Voor sommige producten geldt ook een fabrieksgarantie. Deze garantie doet niets af aan de wettelijke garantie

Het is belangrijk om gelijk na ontvangst van de zending uw bestelling te controleren op gebreken. Mocht het product in een uniek geval toch gebreken vertonen, dan valt dit onder de garantieregeling. Wij zullen u dan direct een ander artikel toezenden en alle gemaakte kosten voor onze eigen rekening nemen. (De garantieduur verschilt per leverancier, maar bij Podobrace staat de klant altijd voorop, dus zullen we u altijd zo goed mogelijk proberen te helpen.)
(*) Online veiligheid staat bij Podobrace voorop, uw restitutie verloopt hoofdzakelijk via Multisafepay (vanwege de veiligheid). Dit kan een aantal werkdagen duren (max 10 dagen) en hier hebben we jammer genoeg geen invloed op. Het bedrag wordt teruggestort op de rekening waarvan u het heeft betaald (Kan ook Visa, Mastercard of PayPal zijn).
Menu Home Zoeken Winkelwagen